27.7.14

Uyku da kim?

Selam!
Saat:04:45 (henüz uyumadım)

Part I.

Bu aralar okuduğum bir kitap var, orada diyor ki.. “hakiki bilgi, karanlıklar içinde uykusuz beklemekten ibarettir.” Boşuna konuşmuyorum arkadaşlar ben, uyku pek iyi bir şey değil. Boşverin..

Şimdi bu bilmiş kitap da neyin nesi? ..sordunuz diye var sayıyorum. ‘Çürümenin Kitabı’ Emil Michel Cioran’ın intihar kitabı. Evet doğru duydunuz. “bütün kitaplarım başarısız intiharlarımdır” diyen kişi ta kendisi. Aslında söylemek istediği: “fazla yazdım, tek bir kitap bile yetebilirdi” (…)

Evet şimdi ben bu kitabı okuyorum. Yoo yoo iyiyim, gerçekten. Biraz hayattan soğudum o kadar. Ama okudum. Okuyorum, sabah olmadan bitecek. Sonra unutacağım. Ama unutmak istemiyorum. Ee ne de olsa melankoli egoizmin düş hali. Ben de pek bi hayalperestim. Hep tek çocuk olduğum için. Orta okulda ingilizce hocam öyle demişti. Tek çocuklar çok hayalperest olur. Neydi bunun ingilizcesi? ‘imaginative’

Unutmamak için çizdim ben de.. evet çizdim. Biliyorum hiç yapmazdım, kıyamazdım ben kitaplarıma. Küçük notlar aldığım kağıtlar koyardım kitap aralarına, çözüm yolunu böyle bulmuştum. Ama bir gün biri aklıma bir kılçık kaçırdı. Ya düşerse kağıtlar? Yoo niye düşsün ki dedim ama şeytan dürttü bir kere işte.. ben de bu kez yenildim. Ve çizdim. Suçlar gözlerle bakmayın bana. Kurşun kalemle haififten.. bunları unutamazdım. Zorundaydım. Anlıyor musunuz?

Biraz alıntı yapmak isterdim aslında ama seçemedim.. ee alın okuyun!

Dayanamadım. Bir tane gelsin..
“Alışkanlık var olma şaşkınlığımızı köpürtür: oluruz –ve bunun üzerinde durmayız, var olanlar sığınağındaki yerimizi doldururuz. “


Part II.

Şeytanın bacağını fena kırdım arkadaşlar! Vee film izledim.. hem de bir değil iki değil üç!

Ayrı ayrı anlatmak zor şimdi. Üstelik nerdeyse sabah oldu. Ama diyebilirim ki üç tane birbirinden alakasız film izledim. İlki Dostoyevski uyarlaması The Double (Farklı. Sanırım başka bir çeşitleme yapamadım. Bağımsız yapımlardan ve kanada filmlerinden hoşlanıyorsanız bir bakın. Ben çok sevdim.); diğeri hala vizyonda sanırım The Other Woman (Cameron Diaz var. ee malum ya aksiyon ya romantik komedi de gördüğümüz için kendisini filmin türünü tahmin etmede pek zorlanmadım. Klasik yeni yetme bir romantik komedi. Beğendim mi.. ehh); sonuncu filmim Garden State (2004 yapımı bir film, diğerlerinden biraz daha eski. Aslında film güzel, müzikler iyi! ama ben sanırım filmin yarısında bir koptum, sonra toparlayamadım. Ondan pek ısınamadım. Ama siz de bir deneyin belki seversiniz.)



Part III.

Ya bırak Allah aşkına! ne kitap ne film ne dizi.. aç müzik dinle. Gecenin bu saatinde en güzel bu gider.
Aynen.. Hala uyumayan birileri var mı? Size gelsin.. (tadımlık bir playlist)

Uyuyanlar.. size sesleniyorum. Neydi? Hakiki bilgi, karanlıklar içinde uykusuz beklemekten ibaretti. Bunu unutmayın. Çizin altını, bak benden söylemesi..


E.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder