8.5.15

#FilmMeydanOkuması 15-16-17-18-19

Günlerin nasıl geçtiğini anlayamadığım zamanlar.. selam olsun!

15.Gün: En sevdiğiniz bilim kurgu filmi hangisidir?

Genelde arkadaşlarım sevmezsin sen onu deselerse de, çoğunlukla bilim kurgu filmlerini severim. Şaşırtcı ama gerçek.. o yüzden bu soruyu görür görmez aklımdan onlarca film geçti.. ama ben sonunda bu soruya yanıt hakkımı, E.T.’den kullanmak istiyorum.

Üç milyon ışık yıl uzaktan gelen bir yaratığı evine alan on yaşında bir çocuk. 1982 yapımı bu film, hala hafızama yer eden fotoğraf kareleriyle ilk günkü etkisini koruyor. Uzun zamandır izlemiyorum aslında, en yakın zamanda bir hatırlatma yapmalı..  Steven Spielberg ustaya selamlar!



16.Gün: Bu sene şimdiye kadar izlediğiniz en iyi film hangisi?

‘Ben tam bir balık hafızalıyım’ deyip kurtarmak istiyorum ama.. işin içine film girince pek de bu balık hafıza halim kendini göstermez. Ama şöyle ki, bu sene tabii ki çok film izledim. Ancak bu soruya,  bu yıl vizyona giren filmler arasından seçtiğim bir filmle cevap versem daha güzel olur gibi geliyor..

Vee sadece iki gün önce izlediğim, ‘Limonata’ demek istiyorum. Ali Atay’ı yönetmen olarak eleştirenler, senaryoyu sıradan bulan bir çok kişiye rağmen, uzun zamandır bu kadar samimi ve içten bir türk filmi izlememiştim. Ali Atay’ın ilk yönetmenlik deneyimi olmasına göre, Balkanlar’da geçen sahnelerin hepsinin hakkını vermiş bence. Ortaya da sevimli, sıcacık bir yol hikayesi çıkmış. Ve tabii senaryosunu birlikte yazdığı Ertan Saban ve (o hala bizim İsmail Abimiz:)) Serkan Keskin’in oyunculukları çok iyi.

*Müzikler de başarılıydı ayrıca..



17.Gün: Geçen sene izlediğin en iyi film hangisi?

Aklıma gelen ilk filmi pat diye söylüyorum. Boyhood!!

Sinemanın acayip fikirli, zaman takıntılı yönetmeni Richard Linklater’ın yıllarca süren filmini o kadar sabırsızlıkla beklemiştim ki, eğer sevmeseydim bu hayal kırıklığını asla unutamazdım, hatta 18.günün sorusuna cevabım olurdu:D

Ancak ben bu filmi bildiğiniz evladım gibi sevdim.



18.Gün: Sizi hayal kırıklığına uğratan bir film seçin.

Mart ayında, “uzun zamandır tek başıma sinema keyfi yapmadım ben ya..” diye kendi kendime konuşurken kendimi sinema salonunda bulduğun gün geldi aklıma. Önceki filmlerine hayran olduğum, (hele hele Başka Dilde Aşk, bence gelmiş geçmiş en güzel türk filmlerinden) Mert Fırat ve İlksen Başarır’ın yeni filmine gittim.

Artık ne kadar yüksekse umutlarım, (filme gitmeden filmin soundtrackini ezbere biliyordum) tahmin ettiğimden az sevdim Bir Varmış Bir Yokmuş’u. Tek başına sinemaya gitmenin verdiği yalnızlık hissi ve sinemaya gittiğim günün verdiği ağırlık sebebiyle filmi güzelce izledim ama filmden çıktıktan bir iki saat sonra,  ‘o kadar da güzel değildi be..’ deyiverdim. 

Yani.. uzun lafın kısası.. kötü bir film miydi? hayır. hayal kırıklığına uğradım mı? evet.



19.Gün: Favori aktörünüz?

Uuu çok fazla var.. beni daha önce okuyanlar “Ethan Hawke diyecek, biliyoruz” diyorlar içlerinden, o sesleri duyabiliyorum:)

Ama şimdi, Al Pacino varken, Ethan Hawke dersem.. herkesten önce Corleone ailesine ayıp etmiş olurum. O nedenle, cevabım kesinlikle, tereddütsüz. Michael Corleone. ‘Al Pacino’ diyor..


('Scent of a Woman'daki şu dans sahnesini izleyen bir insan ‘Al Pacino’yu sevmiyorum ben’ diyemez.. kabul edemem bunu ben.. -yine izledim yine bayıldım!!)


5 yorum:

  1. Al Pacino tercihinize sonuna kadar katılıyorum. Ben henüz o soruya gelemedim ama geldiğim zaman onu yazacağım. Boyhood'u izlemedim ama tanıdığım ve zevkine güvendiğim herkes filmden nefret etti :-( Ben de izlemekten vazgeçmiştim ama siz böyle yazınca kafam karıştı. Belki de en iyisi kendim izleyip karar vermeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben Richard Linklater'ı çok severim, Ethan Hawke'ı da bir o kadar:) film zevkleri çok değişkendir, ben de herkesin çok sevdiği bir çok filmi pek sevmedim misal. en güzeli izleyip kendin karar vermekte:)
      ben bir şeyler yazmıştım boyhood hakkında neden sevdiğim hakkında : http://www.sineterapi.com/2014/11/09/hepimiz-dogaclama-yasiyoruz-boyhood-cocukluk.html
      neden boyhood dediğime daha bir açıklık getirmiş olurum belki böylelikle :D

      Sil
    2. Teşekkürler. Ben o yazıyı okuyayım o zaman.

      Sil
  2. Limonata'yı çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil